"ככל שהחינוך יעיל יותר כן מתמסרים בני האדם בתשוקה גדולה יותר לאזיקים המונעים מהם להיות מה שיכולים היו להיות ומסתירים מהם את אלימותם של מנגנוני העיצוב של מה שהינם" (אילן גור-זאב, 1999: 11)

The more effective education becomes, the more people seek comfort under the fetters that prevent them from what they could have become and hide from them the violence of the mechanisms that shape what they are (Ilan Gur-Ze’ev, 1999: 11).

11 במרץ 2017

בוביק של ספר





בוביק, ספרה של דליה ערן (הוצאת אוריון, 2016)  כתוב באהבה ומתוך אהבה לילדים ולעולמם הפנימי ובעיקר הצעיר. ועדת תו התוכן של מכון אדלר המליצה על הספר בכותבה "הספר מציג את עולמו של הילד תוך התייחסות לשגרת יומו ומפגשיו השונים במהלך היום. מדובר על הורים הרגישים לילד ולחוויותיו היומיומיות. הם מפנקים וגם מציגים גבולות. הם מלמדים את בנם וגם מעודדים אותו. הילד מוקף ואהוב. הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא כדמות מפנקת והגננת כדמות מלמדת ומכוונת".
המחברת דליה ערן, פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מנחת קבוצות ומאמנת בהכשרתה. תחום התמחותה הוא אינטיליגנציה רגשית יישומית. במהלך השנים פיתחה מודלים יישומים להטמעת תהליכים בחיי היום יום במערכות היחסים המלווים אותנו במעגלי החיים השונים תוך דגש על תחום ההורות. בשנת 2007 הוסמכה מטעם מכון אדלר כמאמנת ושם סיימה גם את לימודי הפסיכותרפיה.
בוביק הוא ספר נעים למגע ולעין. הוא מלווה באיורים מקסימים של יונת קציר ועבר תחת עריכתו המוקפדת של יחיעם פדן.
ייחודו של הספר בכך שהוא כתוב מנקודת מבטו של הילד הצעיר תוך שימת דגש על חוויותיו וגם על שאלותיו הראשונות אודות המצבים השונים שהוא עובר בחייו. זאת תוך שימת דגש על הדמויות המקיפות אותו אשר כל אחת מהן מיוחדת כשלעצמה. יופי של ספר.


אין תגובות: